Dzisiaj:7

Twoje IP: 54.80.60.91 piątek, 24, listopad 2017 03:48

Kto jest online

Goście: 6 gości online

005 Staz misyjny Afryka 2017Czas w Afryce płynie bardzo szybko. Dopiero przyjechaliśmy do Niższego Seminarium Duchownego w Yole, a już trzeba nam się szykować do drogi powrotnej do Polski. Jednak trzeba przyznać, że pobyt w Bouar był niezwykle owocny. Od razu, następnego dnia po przybyciu, wzięliśmy się mocno do pracy.

Czytaj więcej...

004 Staz misyjny Afryka 2017Po intensywnych pracach przy powstającym kościele w parafii Bagandou przyszła pora, aby zmierzyć się z posługą misyjną w wioskach „sektora rzecznego” parafii Bimbo. Odległość 150 km pokonaliśmy w „nieprzyzwoitym” czasie 5 godzin, szczęśliwie w Bimbo oczekiwano na nas z obiadem.

003 Staz misyjny - Afryka 2017Powoli nasza wizyta w Bagandou u ks. Mieczysława Pająka dobiega końca. Każdego dnia solidnie pracowaliśmy pomagając oczyścić sale szpitala, w którym znalazło nowy dom niezliczone mnóstwo jaszczurek, ciem, termitów, a szczególnie pająków, które z dwóch ostatnich grup uczyniły sobie posiłek i których „spiżarnie” co chwilę trzeba nam było opróżniać miotłami i detergentami.

002 Staz misyjny - Afryka 2017Pierwsza niedziela w czasie naszego pobytu w RCA. Rozpoczęliśmy ją Mszą Świętą. Po raz pierwszy spotkaliśmy się w z liturgią, która w tym kraju wygląda „nieco” inaczej niż ta w Polsce. Bardzo dużo radosnych śpiewów, a nawet tańców towarzyszących chociażby długiej procesji na wejście czy procesji z darami. Zaskoczyło nas to, że kościół był wypełniony po brzegi już kilkadziesiąt minut przed rozpoczęciem Eucharystii, a służba liturgiczna pół godziny przed Mszą ustawiona była przed kościołem i czekała na celebransa. Przed południem zostaliśmy zaproszeni do Ojców Karmelitów, którzy tego dnia przeżywali odpust z okazji Uroczystości Matki Bożej Szkaplerznej. Mszę Świętą po francusku celebrował nuncjusz apostolski abp Santiago. Wielka liczba zebranych na Mszy modliła się w kilku językach (sango, francuski, łacina). Spora grupa miejscowych przyjęła Szkaplerz. Po Mszy bracia i Księża karmelici zaprosili nas na skromny poczęstunek, który był dla nas okazją do wymiany kilku zdań z ciekawymi osobami.

Czytaj więcej...

001 Staz misyjny - Afryka 2017Podróż do Republiki Środkowoafrykańskiej rozpoczęta! Wyruszyliśmy z Seminarium do Krakowa 14 lipca o siódmej rano po Mszy Świętej i skromnym śniadaniu. Na lotnisku w Balicach byliśmy kilka godzin przed lotem. Szybka odprawa, bagaże zważone, plecaki sprawdzone i można było czekać na samolot w wygodnej poczekalni. Jednak godzina za godziną i wczesna pobudka oraz głód zaczęły odzywać się coraz bardziej.