Dzisiaj:44

Twoje IP: 54.221.73.186 czwartek, 14, grudzień 2017 18:58

Kto jest online

Goście: 51 gości online

038 Staz misyjny w Kazachstanie 2016 artW ostatniej relacji pisaliśmy o spotkaniu z młodzieżą z Karagandy, która przygotowywała się do wyjazdu na Festiwal Młodych. Niespodziewanie w sobotę 13.08 przed południem razem z ks. Aleksandrem, wikariuszem z katedry, w drodze byliśmy i my. Dość zawiła jest historia jak to się stało, więc nie będziemy jej tutaj opisywać.  Po 9 godzinnej jeździe samochodem, podczas której zobaczyliśmy zupełnie inną część Kazachstanu (północny step, maleńkie miejscowości, ogromne pola zboża, pagórki i lasy(co nie zbyt często spotykane), dojechaliśmy do miejscowości Matki Bożej Królowej Pokoju.

Czytaj więcej...

004 Staz misyjny w Atyrau 2016 artMinął już ponad tydzień od naszego przylotu do Kazachstanu. Można odnieść wrażenie, że od tutejszych (piekielnie mocnych) promieni słonecznych czas dostał udaru, bo naprawdę gna jak szalony i ledwo zdąży się otworzyć oczy o poranku, a już zamyka się je przed snem. Zaś rozliczne zajęcia, z którymi z żarliwym zapałem (takie drobne samochwalenie) się tutaj zmagamy, są tylko idealnym katalizatorem dla reakcji uciekania kolejnych dni w przeszłość.

003 Staz misyjny w Atyrau 2016 artPo kilku wspaniałych dniach zapoznania się z miastem i parafią Atyrau, udałem się wraz z świeżo mianowanym proboszczem wspomnianej parafii słowackim księdzem Marianem i grupą młodzieży w kierunku Chromtau, po dwóch dniach jazdy z noclegiem po hipnotyzująco płaskim terenie udało się dotrzeć na miejsce do Kościoła w Chromtau, gdzie zostałem, aby spróbować pomóc nieco przy budowie.

003 Staz misyjny w Kazachstanie 2016 artDzisiaj mija pierwsza niedziela naszego pobytu w Kazachstanie. Niedziela czyli po rosyjsku – tydzień. Czas mija bardzo szybko i intensywnie. W niedzielę uczestniczyliśmy we Mszy świętej na której było ok. 80 osób, jest to znaczna różnica między tym co doświadczamy codziennie, kiedy na porannej Mszy świętej jest  4-8  osób. Pierwsze uderzające nas wrażenie to, że ludzie mają głęboką świadomość w czym uczestniczą, a w szczególności pełna szacunku posługa ministrantów. Po południu odbył się koncert, w trakcie którego były śpiewane i grane najsłynniejsze modlitwy.

Czytaj więcej...

001 Staz misyjny w Atyrau 2016 artLepiej późno niż później, więc trzy dni po przybyciu do Kazachstanu znaleźliśmy w sobie nieco sił, by napisać krótką relację z naszych dotychczasowych przygód na stażu misyjnym. Powiedzieliśmy Polsce „Do widzenia” 4 sierpnia, wsiadając na warszawskim lotnisku do rosyjskiego samolotu, który przetransportował nas do Moskwy. W tym historycznym mieście (fascynującym jednych, przerażającym drugich) spędziliśmy niewiele ponad godzinę i już musieliśmy kontynuować naszą powietrzną podróż. W ten sposób w bardzo krótkim czasie znaleźliśmy się na lotnisku w Atyrau. Tam przeszliśmy krótką kontrolę paszportów i wkrótce mknęliśmy samochodem po kazachskich drogach w kierunku kościoła parafialnego i plebani.