Dzisiaj:28

Kto jest online

Goście: 50 gości online

28 VII 2010 - środa
Rano udaliśmy się na targowisko, gdzie zrobiliśmy zapasy jedzenia na naszą ewangelizacyjną podróż wzdłuż rzeki Oubangui, która miała trwać dziewięć dni. Po obiedzie odwiedził nas ks. bp Guerino Perrin z Mbaiki, z którym przeprowadziliśmy wywiad. Między innymi powiedział on, że misjonarzowi pracującemu w RCA, potrzeba tylko jednego: cierpliwości, oraz, że jeśli ktoś jest szczęśliwy, pracując w Polsce, to niech tam zostanie, lecz jeśli chce być naprawdę szczęśliwy, to niech przyjedzie tutaj. Do RCA po urlopie powrócił ks. Mateusz Dziedzic.

Czytaj więcej...

18 lipca, w niedzielę, po 7 godzinach drogi, wróciliśmy do Bimbo. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Boali, gdzie znajduje się przepiękny wodospad oraz elektrownia wodna zasilająca w energię elektryczną mieszkańców stolicy. Trzeba dodać, że mimo tego, dostawy prądu nie są stałe; prąd przychodzi do mieszkań jedynie na kilka godzin w ciągu dnia, a czasami w nocy. Dlatego też dużą pomocą są generatory prądu, które są instalowane prawie przy każdej z misji.

Naszą przygodę z Afryką rozpoczęliśmy we wtorek (6 lipca) w liturgiczne wspomnienie bł. Marii Teresy Ledóchowskiej, Matki Afryki. Ktoś może  powiedzieć, że to przypadek, ale w życiu nie ma przypadków. Wierzymy, że jest to dla nas szczególny znak Bożego działania, którego dzisiaj nie rozumiemy, ale ufamy, ze jeśli otworzymy się  w pełni na Bożą łaskę, to ta zapali w nas ogień miłości i Ducha prawdziwie misyjnego.

Dzień czwarty:
11 lipca, niedziela
, był dla nas ostatnim dniem, który spędziliśmy w Bimbo. Mieliśmy tu wrócić dopiero za tydzień, po odwiedzeniu dwóch polskich misji w Bouar i Baboua, leżących na północny-zachód od Bimbo, w pobliżu granicy z Kamerunem. W niedziele wzięliśmy udział w Mszy świętej razem z miejscowa wspólnota wiernych. Kościół pękał w szwach. Było bardzo dużo dzieci. Procesji na wejście towarzyszył taniec grupy dziewcząt oraz śpiew chóru i mieszkańców Bimbo. Podobnie było przy kolejnych częściach Mszy świętej, które dodatkowo były ubogacane dźwiękiem bębnów. Temu wszystkiemu towarzyszyła radość i wesele zgromadzonych.

Czytaj więcej...

W środę 7 lipca o. Stanisław Wojdak wraz ks. Pawłem Wróblem, dk. Karolem Kuźmą, Łukaszem Niepsujem i Jackiem Pukło udali się na staż misyjny do Republiki Środkowoafrykańskiej. Cali i zdrowi wylądowali na Czarnym Lądzie 8 lipca. Serdecznie ich pozdrawiamy i czekamy na wieści.